Danish Maritime Fair 2016 tæt på udsolgt
Danish Maritime Fair, den internationale maritime udstilling i København, melder tæt på udsolgt. Ifølge Exhibition Manager Jakob le Fevre, er det gået rigtig godt med at få afsat standene.
”Vi vidste godt, at de første par år var præget af mange udfordringer, ikke mindst det faktum at vi ikke selv kunne vælge, hvornår messen skulle ligge. At vi alligevel har haft så positiv en respons fra markedet, skyldes nok primært den proaktive tilgang vi har haft til at løse problemerne samt den store opbakning der er fra branchen", siger Exhibition Manager Jakob le Fevre.
"Vi har analyseret al feedback, vi har sikret de strategiske aftaler, der danner fundamentet under messen, b.la. Shipowners Lounge, der organiseres af Danmarks Rederiforening og bemandes af personale fra mange danske rederier, vi har fået de væsentlige Danish Maritime Days konferencer ud på selve messen, så som Danish Maritime Technology Conference og Danish Port Conference, vi præsenterer igen i år Blue Innovation Camp, Årets Danske Skib, en række spændende pavilloner, b.la. er 11 uddannelsesinstitutioner gået sammen om at opbygge en Blue Career Lounge med simulator opstillet af Force Technology, hvor besøgende uanset baggrund og uddannelsesniveau kan hente inspiration til den næste periode i deres karriere. Endeligt har messen i år sikret 4 nationale pavilloner som er et vigtigt element i messens internationale vækst”.
I det maritime service område på messen, hvor den 84m2 store Shipowners Lounge ligger, er der nu kun enkelte stande tilbage. Det samme gælder midtersektionen og til højre i hallen er den øverste sektion helt booket op. ”Vi forventer faktisk at vi har afsat de sidste pladser inden d. 25. september, og det er rigtig godt, for det betyder, at vi kan koncentrere os om den næste vigtige mission, at sikre at messen ikke alene tiltrækker nok gæster, men også at det er de rigtige gæster. Jeg har afsat god tid på landevejen, til at besøge samtlige danske rederier og sikre den vigtige opbakning, som er en afgørende faktor for konceptets videre succes.
Det er planen, at Danish Maritime Fair skal over på en 2 års frekvens, og da timing har vist sig afgørende, har arrangøren studeret den internationale eventkalender nøje og er nået frem til, at foråret i lige år, nærmere bestemt første uge i maj, kunne være et ideelt tidspunkt, da der ikke afholdes så mange store events i foråret, og København fremstår langt mere attraktiv om foråret. Messen vil i givet fald ligge modsat Norshipping og med god afstand til SMM.
Onsdag aften er messen vært for en stor middag med show, musik og underholdning. Om baggrunden for dette arrangement fortæller Jakob le Fevre:
”Norshipping har sin DNV Barbecue, Sverige har deres Donsø event. Et stort maritimt arrangement som Danish Maritime Days, bør have en social dynamo, hvor alle folk, uanset baggrund, kan tilmelde sig, netværke og nyde det maritime fællesskab. De tidligere år har vi arrangeret en udstillermiddag, men vi har erfaret, at der var et ønske i branchen om at lave en stor fest, så det har vi valgt at gå all in på. Vi nærmer os 200 reserverede pladser, men faktisk kan vi udvide op til knap 500 mennesker og med et 14 mands orkester med 5 dansere, fedt lys, drikkevarer ad libitum og virkelig lækker mad fra Madkastellet, så er jeg sikker på, at det bliver en uforglemmelig aften".
Du kan læse meget mere om konceptet på www.danishmaritimefair.dk
Messen afvikles i Lokomotivværkstedet i København, fra 25. – 27. oktober, 2016, alle dage 09:00 – 17:00.
Entré er 150 kr. + moms.
Mediegruppen Maritime Danmark arrangerer messen, og vi er glade for at kunne tilbyde vores læsere gratis adgang. Følg blot linket og udfyld data, så kommer billetten direkte i din indbakke.
http://www.danishmaritimefair.dk/visitors/registration-form/?idtid=101765