“Digitalt skib” skal åbne de unges øjne for skibsfarten
Danske Rederier genstarter World Careers med en digital kampagne, der skal være med til at åbne de unges øjne for de mange spændende uddannelses- og karrieremuligheder, der er inden for skibsfarten.
Det er en bevilling på fem mio. kr. fra Norden//Orient´s Fond, der nu skal bruges til at udvikle et digitalt skib, som skal gøre unge interesserede i en karriere på søen.
”Med denne flotte bevilling, kan vi endelig sætte skub i planlægningen af et omfattende digitalt undervisningsmateriale om shippingbranchen, som kan være med til at tiltrække unge til rederierne. Jeg er virkelig glad for, at NORDEN//Orient’s Fond på denne måde er med til at fremtidssikre Danmark som søfartsnation ” siger kampagneansvarlig for World Careers, Mikkel Gram.
Med et digitalt visualiseret skib, som elever i grundskolen og på ungdomsuddannelser kan gå på opdagelse i og lære om de mange forskellige aspekter af shippingbranchen, skal materialet ifølge en pressemeddelelse være med til at gøre undervisningen “levende og nærværende og forhåbentligt skabe øget interesse for Det Blå Danmarks mange uddannelses- og karrieremuligheder.”
”Shippingbranchen indeholder rigtig mange spændende uddannelses- og karrieremuligheder, og et skibsunivers kan bidrage til at vække de unges nysgerrighed og fremtidsdrømme, når de fordyber sig i den brede palet af fagretninger, som et skib kan byde på,” siger Mikkel Gram.
Selvom Skibsuniverset stadig er i sin tidlige udviklingsfase, har råskitsen været på tegnebrættet siden juni 2023. Skibsuniverset forventes at blive lanceret januar 2025.
-emte