Maersk er nu det hurtigst voksende logistik-brand
Maersk-navnet er nu 7,4 mia. dollar værd målt som logistik-brand. Det er 53 pct. højere end i fjor og dermed er Maersk nu det hurtigst voksende brand på området, viser Brand Finance´s opgørelse.
Foto: Lars Emtekær, Maritime Danmark
A.P. Møller - Maersk har postet milliarder af investeringskroner i opbygningen af selskabet som et førende internationalt integreret transport- og logistik selskab, og derfor må det glæde topledelsen på Esplanaden, at indsatsen også afspejles i en Maersk som brand.
“Maersk har nu mere end fordoblet (oppe med 121 pct.) i brand-value fra værdien før pandemien,” skriver Brand Finance, der er et uafhængigt konsulentbureau, der måler brand-værdien i en lang række brancher globalt.
Det næsthurtigst voksende brand på logistik-området er Door Dash med 39 pct. efterfulgt af CMA CGM, der oplevede en vækst på 18 pct. for deres brand.
Maersk har bl.a. opkøbt LF Logistics i Asien og etableret Maersk Air Cargo i bestræbelserne på at blive en integreret transport- og logistikvirksomhed.
Med opkøbet af LF Logistics i 2021 for 27 mia. kr. tilføjede Maersk 10.000 medarbejdere, 223 lagerfaciliteter i 14 lande i regionen på i alt 2,7 mio. kvadratmeter, skaffede sig ekspertise i forhold til at service det voksende marked i Asien og en ekspertise inden for omnichannel fulfilment - evnen til at modtage, lagre, processere, plukke, pakke og sende varer til slutkunderne, uanset hvordan de er bestilt.
-emte