Maersk-kunder kan nu følge køle-fragt online
Maersk Line er nu gået i luften med rederiets nye service til kunder, der gør det muligt for dem at følge deres kølecontainere på internettet, mens de er undervejs. Rederiet forventer, at den nye service vil betyde vækst i antallet af transporterede kølecontainere.
Den nye service gør det muligt for kunder at downloade en oversigt over temperaturen og atmosfæriske målinger inden i containerne, mod en abonnementsbetaling. Kunderne vil på den måde også kunne tracke deres containere, mens de er undervejs.
Kunderne kan dog ikke selv ændre kølecontainernes indstillinger via internettte, men skal kontakte rederiet, hvorefter besætningen kan foretage de nødvendige ændringer.
“Vi forventer at se en stigning i transporterne af letfordærvelige varer, f.eks. landbrugsvarer som et resultat af vores nye Remote Container Management service, men vi ser også nye muligheder inden for farmaceutiske produkter, hvor der også er behov for et sådan produkt,” siger Anne Sophie Zerlang, der er chef kølecontainere hos Maersk Line til Fairplay.
Den nye service blev lanceret 1. september.
Kilde: Fairplay