Molslinjen vil trække tyskere til Bornholm
Molslinjen og Destination Bornholm har indgået en aftale, der skal øge turismen på Bornholm, blandt andet med en målrettet indsats i Tyskland. Samarbejdet om at indfri det tyske potentiale begynder allerede, inden Molslinjen den 1. september 2018 overtager færgeruterne til og fra Bornholm.
”Vi ser frem til at sætte ekstra fokus på Tyskland sammen med Molslinjen. Skandinavien er den næstmest eftertragtede rejsedestination for unge tyskere, og de søger især outdooroplevelser. Samtidig er børnefamilierne begyndt at vende blikket mod nord, hvor ikke mindst det trygge og hyggelige miljø spiller en stor rolle,” siger Pernille Kofod Lydolph, direktør i Destination Bornholm.
Første konkrete tiltag bliver en målrettet indsats mod Tyskland, hvor befolkningen viser stigende interesse for ferie i Danmark. En fælles kampagne skal skaffe flere tyske gæster til Bornholm efter sommerferien i 2018. Samarbejdet kickstartes inden ruteovertagelsen, for at påvirke tyskernes valg af ferie i 2018.
En ny analyse fra VisitDenmark viser, at Danmark igen er blevet mere populært blandt tyskere. 2,2 procent. af den tyske befolkning angiver i undersøgelsen, at de forventer at holde mindst fem dages ferie i Skandinavien i 2017.
”I fællesskab vil vi finde ud af, hvad der får folk til at besøge Bornholm i dag – og ikke mindst hvad der skal til for, at de også vil besøge Bornholm i fremtiden. Sammen skal vi løfte turismen og fastholde den gode udvikling og vækst på Bornholm,” siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard. Han indtræder jf. Destination Bornholms vedtægter i selskabets bestyrelse i 2018.
Kilde: Molslinjen