Sådan øger man salgsmulighederne i USA
Eksportrådet i Atlanta, der er en del af Udenrigsministeriet, indbyder maritime virksomheder til at indgå i en maritim salgsalliance. Formålet med tiltaget er at øge det danske kendskab til den maritime industri i USA.
USA er en stærk maritim nation med en kystlinje på næsten 20.000 kilometer. USA’s flådestyrke på 40.000 fartøjer er den anden travleste i verden, og det maritime marked står til at blive fordoblet i 2023 med 13 millioner arbejdspladser. Reparation og vedligehold er en betydelig del af industrien, hvilket byder på store muligheder for danske leverandører.
For at tilbyde hele løsninger kommer alliancen til at bestå af tre-fire komplementære danske virksomheder, som Eksportrådet i Atlanta vil bistå med at udbygge deres eksisterende forretning på det amerikanske marked. Alliancen tilbyder muligheden for at få adgang til det maritime marked i USA med et stort fokus på den enkelte virksomheds produkter. Eksportrådets kontor i Atlanta vil i samarbejde med den enkelte virksomhed udvikle og eksekvere deres go-to-market strategi. Eksportrådets team består af både danske og amerikanske rådgivere, som kan tilbyde omfattende netværk og ekspertise inden for den maritime industri.
Alliancen er en omkostningseffektiv og fokuseret mulighed for at få indsigt i den maritime industri i USA forud for en potentiel etablering af datterselskab og salgskanaler. Er man interesseret i den maritime salgsalliance, befinder Eksportrådets salgsdirektør, Carsten Rosendahl, sig i Danmark i september, og man har mulighed for et uforpligtende møde ham.
Eksportrådet under Udenrigsministeriet hjælper virksomheder med eksport, internationalisering og investeringsfremme.
Kilde: Eksportrådet i Atlanta