Mærsk: Erfarne medarbejdere værdifulde
Det er vigtigt for A. P. Møller - Mærsks kunder, at de bliver mødt af erfarne medarbejdere når de er i kontakt med rederiet. Det slår topchef Niels Smedegaard Andersen fast i den nye udgave af medarbejderbladet Mærsk Post.
I sin leder understreger Smedegaard, at det er afgørende vigtigt at Mærsk har fokus på kunderne. Selv har han i de første måneder af 2010 mødt kunder i mange dele af verden. Møder som har givet han vigtig viden. Han nævner et eksempel:
"Jeg talte med en gruppe store Safmarine kunder, og fik et sammenfaldende og interessant budskab fra dem. De foretrak Safmarine frem for andre rederier, primært på grund af det gode forhold til rederiets erfarne og mangeårige medarbejdere.
Dette er en påmindelse om værdien af den menneskelige kontakt, og at tilbringe tid sammen med vores forretningspartnere, selv i tider, hvor vi har fokus på omkostninger og processer.
Det minder os også om den værdien af vores medarbejdere. Vi skal ikke kun sætte pris på de nye og ambitiøse talenter, men også de mere erfarne folk, der vokser i deres eksisterende positioner og leverer langsigtet værdi til vores eksterne partnere og til A. P. Møller - Mærsk. Lad os alle opbygge stærke relationer til vores kunder, da tilfredse kunder er det egentlige grundlag for vores fremtidige succes", skriver Niels Smedegaard Andersen i medarbejderbladet.
Kilde: Mærsk Post