Nu kan alle blive skibsofficer i Mærsk
Maersk Line tager nu nettet og de sociale medier i brug for at tiltrække de bedste unge til rederiets skibsofficeruddannelse. Blandt elementerne er et interaktivt filmkoncept med integration af Facebook på karrieresitet for skibsofficer-uddannelsen hos Maersk
”Tanken er, at man på karrieresitet skal kunne ”se” sin fremtid til søs hos Maersk. Gennem en film, der er skudt i point-of-view med et kamera koblet på en hjelm på hovedet af en instruktør, får man indblik i forskellige aspekter af hverdagen under uddannelsen som skibsofficer”, siger Peter Jurland, kreativ direktør i det digitale bureau Gottlieb & Co, til Huset Markedsføring.
Gottlieb & Co har sammen HR-konsulenthuset Manova kreeret konceptet, efter ønske fra Maersk om at udnytte de sociale medier mere aktivt i rekrutteringsprocessen.
Hvis man ønsker det, kan man integrere sin egen Facebook-profil i filmen,
og sætte sit eget billede ind, hvorefter man kan se sig selv skrive ansøgning, være til jobsamtale, gå på officersskole i Sønderborg og naturligvis sejle ud med de store blå skibe.
”Filmen fører dig på den måde igennem uddannelsesforløbet med dig selv i hovedrollen, hvor din Facebook profil integreres udvalgte steder i filmen i form af billeder, men også med navn og tags fra din profil”, siger Peter Jurland til Markedsføring.
Man kan dog også vælge at se filmen uden at blande sin Facebook-profil ind i det.
Hos Maersk Line siger recruiting manager Anders Aarup-Pedersen til Huset Markedsføring, at man generelt bevæger sig mere og mere væk fra store printannoncer og over i online.
”Hvis vi skal ramme den rigtige målgruppe skal vi den vej. De unge, vi gerne vil i kontakt med, bevæger sig i stigende grad i online-verdenen, så det skal vi også gøre”, siger Anders Aarup-Pedersen.
Besøg karrieresitet HER
Kilde: business.dk