Maritim charme-offensiv mod ingeniører på Aalborg-messe
I den forgange uge har Danske Maritime og maritime virksomheder været på charmeoffensiv på DSE-messen i Aalborg for at vække nyuddannede ingeniører og ingeniørstuderende for mulighederne i den maritime industri.
Omkring 100 virksomheder og organisationer kæmpede om at tiltrække de omkring de op mod 4.000 unge, der lagde vejen forbi i løbet af de to travle messedage.
Danske Maritime og flere medlemsvirksomheder stod klar til at tage imod og fortælle om både deres egen virksomhed og om den maritime industri som helhed.
“Mange ingeniørstuderende har et meget begrænset kendskab til den maritime industri, så det er vigtigt at få synliggjort branchen og vist bredden, skriver Danske Maritime i en pressemeddelelse.
Søren Langelund, som er HR Manager i Administration & Talent Development hos VIKING, mener, det er vigtigt at investere tid i at møde de unge ansigt til ansigt:
”Viking bakker fuldstændig op om samarbejdet med Danske Maritime for at promovere hele den maritime branche over for de studerende. Samtidig er vi hos Viking konstant på jagt efter dygtige unge mennesker, og vi har masser af jobs og karrieremuligheder. Så deltagelse på DSE-messen er en rigtig god mulighed for at komme i direkte dialog med de unge,” siger Søren Langelund.
Virksomhedernes interesse for at deltage har stor betydning, fortæller Susanne Irvang, Uddannelses- og Beskæftigelseschef hos Danske Maritime:
”Mødet med de unge er en unik mulighed for at gøre opmærksom på de mange spændende jobs og karrieremuligheder, der er i den maritime industri – og særligt hvilke muligheder, der er for dem. Den direkte dialog, hvor der kan stilles spørgsmål og konkret fortælles om den enkelte virksomhed er med til at øge chancen for det rigtige match mellem virksomhed og medarbejder,” siger Susanne Irvang.
-emte